دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات خبر داد:

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در دیدار با وزیر اقتصاد ترکیه گفت: در این نشست تصمیم گرفته شد، بیست وششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهرماه درتهران برگزار شود و دو طرف تا زمان برگزاری در جهت رفع موانع تلاش کنند.
کد خبر : 193481

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ صبح امروز نیهات زیپچی وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه که به دعوت دکتر محمود واعظی به تهران سفر کرده است با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ،به عنوان رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه دیدار کرد.


در این دیدار واعظی این نشست را فرصتی سازنده برای گسترش روابط اقتصادی تجاری و صنعتی دو کشور برشمرد و افزود: تلاش می کنیم به هدفدگذاری سی میلیارد دلاری که دو رییس جمهور درباره آن توافق کرده اند، برسیم که به این این رقم قانع نبوده و می توانیم تا 50 میلیارد دلار نیز آن را افزایش دهیم.


وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به صورت منظم برگزار شده است ادامه داد: در این نشست تصمیم گرفته شد، بیست وششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهرماه درتهران برگزار شود و دو طرف تا زمان برگزاری در جهت رفع موانع تلاش کنند.


واعظی با تاکید بر اینکه موافقت نامه تجارت ترجیهی میان دو کشور گامی مترقی است، افزود: در این زمینه اعتقاد به بازنگری و اصلاح داریم تا اقلام گسترش یابد؛ همچنین لازم است، موافقت نامه ترجیهی در آینده به تجارت آزاد تبدیل شود.


وی به تسهیل روابط بانکی ایران و ترکیه اشاره کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک رییس بانک مرکزی ترکیه به ایران می آیند تا موانع موجود برطرف شود.


رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به تشکیل کمیته حمل و نقل قبل از تشکیل کمیسیون مشترک، اشاره کرد و ادامه داد:‌ اگرموانع رفع نشد در مرز مشترک دیدار و در محل،‌ مسایل را حل می کنیم.


واعظی با بیان اینکه گسترش روابط ایران و ترکیه و همکاری های دو جانبه، موجب ثبات و صلح در منطقه می شود افزود: هم روابط ایران و ترکیه حایز اهمیت است و هم نقش این روابط درمنطقه موثر است.


وی با تاکید بر اینکه همکاری در زمینه انرژی و حمل و نقل را در دستور کار داریم ادامه داد: ما به عنوان روسای کمیسیون مشترک وظایف مهمی بر دوش داریم


واعظی روابط دو کشور و تلاش برای گسترش همکاری ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ فقط روابط تجاری بین دو کشور، مطرح نیست و می توان نقش کشور سوم نیز مد نظر باشد که برای ایران این موضوع، حایز اهمیت است.


رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه تصریح کرد: لازم است بازارهایمان را به روی هم باز کنیم و نگاه دو کشوردر موافقت نامه ترجیهی، برد برد باشد.


وزیر ارتباطات ایران در پایان بر گسترش همکاری های گمرکی ، گردشگری و بهداشتی تاکید کرد و گفت: در رابطه با گذرگاه ها ی مرزی، نیازمند هماهنگی های بیشتر در حوزه نیروی انسانی ایران و ترکیه و رعایت احترام به حقوق گردشگران هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته